Portishead câștigă infim din online
TIDAL, noul serviciu de streaming muzical creat de Jay-Z, a reaprins dezbaterea despre cât câștigă de fapt artiștii din muzică, într-o eră în care giganți online ca Spotify, iTunes sau YouTube dețin supremația.
Producătorul britanic Geoff Barrow, membru al trupei Portished, a dezvăluit de curând, pe Twitter, cât a câștigat anul trecut din cele 34 de milioane de “difuzări” online ale pieselor sale. Potrivit calculelor lui, după ce a plătit taxele, a rămas cu aproximativ 2511 dolari.
Suma este mai mult decât derizorie, ținând cont de faptul că serviciile de streaming online au avut încasări de aproape 2 miliarde de dolari anul trecut. Deși Spotify susține că a plătit 500 de milioane de dolari către deținătorii drepturilor de autor, suma nu se reflectă întotdeauna în banii încasați de artiști. La un calcul simplu, pentru fiecare piesă “difuzată” online în 2014, lui Barrow i-au intrat în buzunar doar 0.00007 cenți.
Serviciul online TIDAL pune la dispoziția clienților, contra cost, fără reclame, muzică la calitate de CD și videoclipuri. În prezent, platforma oferă mai mult de 25 de milioane de melodii și 75 de mii de clipuri.